Hoofdinhoud

  1. Home
  2. About us

ONS VERHAAL

Maison Valentino, opgericht door Valentino Garavani in 1960, heeft zijn plekje veroverd in het erfgoed van de Eeuwige stad. Als de Italiaanse cinema begint aan haar hoogtijdagen kleedt Valentino de sterren van het doek, van Sophia Loren tot Elizabeth Taylor. Cultureel icoon Jacky Kennedy wijst het jonge Italiaanse modehuis zelfs aan als haar favoriete couturier.

De eerste Italiaanse ontwerper die zijn Haute Couture collecties presenteert in Parijs. Valentino zorgt voor een metamorfose van het vrouwelijk silhouet gedurende een halve eeuw en creëert schoonheid waar vrouwen van over de hele wereld van dromen. Dankzij het romantische universum, de durf van het officiële Valentino rood en zijn toewijding voor vakmanschap definieert Valentino een nieuwe couture esthetiek die de unieke individualiteit van elke vrouw viert.

Pierpaolo Piccioli, een ontwerper bij Valentino Garavani sinds 1999, neemt de leiding als artistiek directeur van het huis in 2016. Met als inspiratiebron de kleurgevoeligheid en het technische meesterschap van Valentino leidt Piccioli het erfgoed van het Romeinse couturehuis richting nieuwe moderne relevantie. Het Valentino van Pierpaolo Piccioli is door de samensmelting van innovatie met traditie, haute couture en streetculture, en zijn diverse stijlvoorkeuren een harmonie op zich.

Doordat het huis is ontstaan in het hart van de couture die gedefinieerd wordt door uniekheid en nieuwheid, ligt de liefde voor schoonheid aan de basis van het Maison Valentino. Om collecties te benadrukken die doordrenkt zijn van erfgoed van adembenemende moderniteit verlegt Pierpaolo Piccioli de grenzen van catwalk-schoonheid: speelse romantiek in de ene look, ongeëvenaarde durf bij de volgende look, altijd met vrijheid voor interpretatie.

Nu opent zich een nieuwe deur, namelijk die naar de wereld van de creatieve non-conformiteit. In samenwerking met Pierpaolo Piccioli onthult Valentino Beauty schoonheid als open speelveld waar nieuwe dromen uitkomen. Een uitnodiging voor individuele expressie van diversiteit en persoonlijkheid met een speelveld van indrukwekkende kleuren, tinten en tonen waar iedereen mee kan spelen. Om deze boodschap van inclusiviteit uit te dragen kiest Valentino Beauty ambassadeurs als Adut Akech of Lady Gaga, die opkomen voor de kracht van het gebruik van het individuele platform met een doel.

Door de drie codes van het merk Color, Cool en Couture breekt Valentino Beauty met stereotypen en traditie, en biedt het een nieuwe visie van schoonheid waarin iedereen zijn eigen individualiteit kan vieren. Voor elk moment een bui, voor elke bui een kleur, Valentino Beauty ontwerpt een lipcollectie als begerenswaardige voorwerpen in ontwikkeling, die nagevuld kan worden om duurzame schoonheid te stimuleren. Met dezelfde insteek worden Valentino Beauty geschenken verpakt in prachtige totebags, omdat schoonheid ook duurzaam kan zijn.

Oriëntatiebericht
Draai uw apparaat voor de beste ervaring